Lokakuu = hyvinvointikuu

2.10.2020
Posted in Hyvinvointi
2.10.2020 Joogariina

Arkiliikunta työpäivän aikana = läppärin, vessan ja jääkaapin väli? Niskat ja selkä kolottaa, päätä särkee? Etätyösuosituksia jatketaan? Jos tämä resonoi, lue alta ehdotukseni, miten auttaa jaksamaan läpi pimenevän lokakuun.

Monet meistä tekevät nykyisin töitä kotoa käsin. Arkiliikunta työpaikalle ja kotiin on jäänyt pois ja työpäivä kuluu helposti paikallaan, ilman kunnon taukoja ja liikettä. Suunnittelin kotitoimistolaisen hyvinvointia ajatellen lokakuun hyvinvointia tukevat harjoitukset: aamujoogarutiinin sekä hyvinvointipaketin.

Kiinnostaisiko yritystäsi tarjota työntekijöilleen hyvinvoinnin hetkiä, jotka auttavat myös uuden normaalin työssäjaksamiseen? Tai kiinnostuitko itse?

Tarjoan lokakuun hyvinvoinnin tukemiseen seuraavia matalan kynnyksen vaihtoehtoja:

 

Viikottainen aamuharjoitus

Tiistaisin klo 8-8:30

Kehon ja mielen herätys työpäivään flow-joogaharjoituksen avulla. Tunti sopii kaikille.

Aamujooga jää tallenteeksi viikon ajaksi, eli sen voi tehdä koska vain ja niin monta kertaa kuin haluaa eikä haittaa, jos tunnille ei pääse ”livenä” mukaan.

 

Lokakuun kotiharjoituspaketti

Paketti sisältää:

  • 2 täysimittaista (60min) joogaharjoitusta. Toinen on lempeä ja liikkuvampi flow-jooga, toinen yin-joogaharjoitus, joka puolestaan tukee hermoston ja kehon sekä mielen rauhoittumista pitkäkestoisten kehoa avaavien asanoiden kautta.
    • Nämä tunnit sisältävät aina alun hengitysharjoituksen, meditaation tai vastaavan rauhoittumisen tunnin alkuun sekä lopun rentoutuksen.
  • 30-minuuttisen niska-hartiaseudun ja rangan hyvinvointia tukevan tunnin
  • 20-minuuttisen aamujoogan kehon herättelyyn
  • Yksinkertaisen hengitysharjoituksen, jolla tuet hengitysteiden hyvinvointia viilenevissä päivissä

Tunnit voi tehdä koska tahansa ja niin monta kertaa kuin haluaa.

Olen ohjannut erilaisia yritys- ja harrasteryhmiä säännöllisesti reilun kahden vuoden ajan. Kaikissa ryhmissä on eri-ikäisiä ja -kuntoisia henkilöitä erilaisilla liikuntataustoilla ja olen tottunut mukauttamaan harjoitukset kaikille sopiviksi.

Tunnit on suunniteltu kehon liikkuvuuden ylläpitämisen ja työssäjaksamisen näkökulmasta. Jos kaipaat maton päällä voimakkaampaa “treeniä”, kerron mielellään myös muista tuntivaihtoehdoista.

Ota rohkeasti yhteyttä:

riina@joogariina.fi